Trading & Accountability is de centrale inkoop- en onderhandelingsunit van de Omnicom Media Group bureaus en behartigt de belangen van OMD, PHD, DB Reklame Services en M2M. Met een omzet van € 429 miljoen (Recma 2010) zijn we de derde inkooporganisatie van Nederland en zorgen we dagelijks voor de beste prijs/kwaliteit verhouding voor onze klanten. We beschikken over diverse benchmarks, staan garant voor accountablilty, transparantie en leveren toegevoegde waarde. Daarnaast worden door onze contacten met de media mogelijkheden voor media innovatie gecreëerd.


Fuse is een unit gespecialiseerd in sponsorships, branded entertainment en content creatie en staat onder leiding van Michiel Dieperink. Fuse organiseert en optimaliseert business cases op het gebied van (cross mediale) content ontwikkeling, productie, distributie en exploitatie bij alle zenders. Bewezen succesvolle branded contentprojecten: ‘Maak de Smaak’ voor Lay’s en ‘The Voice of Holland’ voor Vodafone.


BrandScience is een gespecialiseerde unit in econometrisch modelleren. Als onafhankelijke onderzoeksafdeling is BrandScience beschikbaar voor alle klanten. Onder leiding van Bart Soels worden de effecten van alle marketingcommunicatie inspanningen (inclusief diverse media) op bijvoorbeeld sales of bekendheden geanalyseerd en gemodelleerd. BrandScience interpreteert en implementeert hun modellen in media plannen om de effectiviteit en efficiency van alle marketing inspanningen te verhogen.
Daarnaast kunt u hier terecht voor een Adtractive onderzoek waarmee op continue basis de geholpen merk- en reclamebekendheden van een merk en/of een campagne worden gemeten. Met de Adtactive+ module wordt een uitgebreide voor- en nameting rond een campagne, inclusief een uitgebreide evaluatie van de gebruikte uitingen verzorgd. Met compacte rapportages wordt u op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.